Sunday, August 21, 2011

Kebaikan habbatus sauda

Kebanyakan masalah kesihatan manusia ketika ini adalah berpunca dari masalah yang sama, samada infeksi oleh mikro-organisma seperti bacteria, virus, parasit dan kulat. Jika menggunakan pengubatan secara klinikal (ubatan allopatik), setiap kesan atau petanda penyakit akan di rawat secara berasingan, dan selalunya menggunakan ubatan yang di furmulasi secara kimia yang mengandungi alkohol dan beberapa kandungan bahan berbahaya.

Kebaikan habbatus sauda
ialah habbatus sauda berkesan dalam merawat tubuh dari secara keseluruhan serta bertindak ke atas punca sebenar sesuatu penyakit itu. Khasiat minyak habbatus sauda membantu dalam menyelaraskan kembali sistem pertahanan tubuh badan sama ada pada waktu ia terlalu lemah ataupun pada ketika keadaannya terlalu kuat.

Kebaikan habbatus sauda yang lain ialah ia sangat cemerlang dalam merawat penyakit-penyakit berkaitan masalah hormon dan alahan yang kronik. Secara am, kegunaan serta manafaat habbatus sauda adalah terlalu banyak.

Habbatus sauda juga membantu sistem metabolisma, memperbaiki sistem pencernaan, menurunkan paras kandungan gula dalam tubuh. Ia akan membantu menyahkan segala cacing dan parasit dari dalam saluran usus.

Habbatus sauda berguna dalam melegakan sakit kerongkong , batuk, asthma, selsema, mengatasi keradangan, memperbaiki dan melancarkan peredaran darah, menambah pengaliran susu badan, membekalkan tenaga segera, menambah jumlah bilangan sperma, menstabilkan sistem tunjang, mengalakkan pertumbuhan rambut sekaligus menghalang keguguran rambut, mengatasi kulit berkedut, menambah ‘tone’ badan, disentri kronik, diabetes mellitus, dan banyak lagi kebaikan habbatus sauda .

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...