Saturday, April 25, 2009

Bisnes internet, bisnes pilihan zaman meleset

Sempena zaman meleset, aku nak highlight mengenai kelebihan bisnes internet berbanding bisnes konvensional terutama yang mana masih mencari-cari bisnes untuk menambah pendapatan.

Jika anda biasa menjejaki blog-blog bisnes internet, mungkin anda selalu jumpa artikel mengenai kelebihan bisnes internet. Cuma apa yang aku nak highlight lebih fokus kepada network marketing secara online yang boleh menjadi salah satu pilihan.

1- Modal murah

Bisnes internet biasanya mampu menjimatkan kos yang yang terlibat dalam bisnes. Seperti network marketing secara online yang aku jalankan, aku tak perlu berjumpa prospek secara face-to-face. Aku hanya direct prospek ke laman web dan blog berkaitan untuk memberi maklumat berkaitan bisnes yang aku jalankan.

Tentunya aku dapat menjimatkan kos duit minyak untuk pergi berjumpa prospek-prospek. Yang penting juga aku dapatkan jimatkan kos masa. Maka, lebih masalah untuk keluarga. Tak perlu lagi nak keluar malam-malam.

2- Pasaran luas

Pasaran bisnes internet memang luas. Tak perlu lagi aku nak 'kejar' sedara atau sahabat handai aku untuk join bisnes aku. Aku boleh dapatkan prospek dari seluruh Malaysia termasuk dari Sabah dan Sarawak. Dan banyak yang join bisnes aku ini yang aku tak pernah jumpa face-to-face tapi kami still keep-in-touch melalui email, call atau sms.

3- Automatik

Aku takde idea nak letak tajuk apa. Tapi harap korang dapat idea. Apa yang aku maksudkan di sini, melalui bisnes internet, banyak perkara yang boleh diautomasikan. Contohnya proses follow up prospek. Aku tak perlu nak angkat handphone aku dan call prospek. Dengan guna sistem email automatik, setiap prospek akan dapat email secara berkala yang menceritakan lebih lanjut mengenai bisnes aku.

1 comment:

Mohd Nabil Majdi Al-Muslihi said...

Saya setuju dengan pandangan saudara apatah lagi ... barang-barang kian naik. Pandangan kita sama.. mungkin saya boleh mencadangkan saudara buku yang boleh membantu kita berniaga di internet yang ditulis oleh seorang internet marketer yang berjaya. Untuk ikuti reviewnya.. jom datang ke laman web saya.(Sila Klik Disini)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...