Saturday, April 9, 2011

Minyak Kelapa Dara (VCO) Softgel daripada HPA

Minyak Kelapa Dara atau Virgin Coconut Oil (VCO) boleh diguna untuk mendapatkan tubuh yang langsing dan kulit menawan. Ini kerana kandungannya tinggi nurisi dan dihasilkan daripada pati kelapa dara organik yang bebas kolesterol. Penggunaan yang berterusan akan mengurangkan kadar kolesterol tidak baik, low-density lipoproteins (LDL) dan meningkatkan kolesterol baik, high-density lipoproteins (HDL).


Antara khasiat minyak kelapa dara (VCO) :
•membantu mengurangkan risiko kanser

•membantu menyingkirkan batu karang dan batu hempedu serta mengawal diabetes

•meningkatkan sistem imunisasi badan

•meningkatkan sistem penghadaman, penyerapan nutrien, kadar metabolisme dan pembakaran lemak

•memudahkan proses bersalin

•mengurangkan risiko arterioklerosis dan penyakit jantung

•memperbaiki dan memulihkan struktur kulit yang rosak

•menolong meningkatkan pertumbuhan rambut dan mengurangkan kelemumur

•membantu mencegah osteoporosi

Sumber: http://hpa.com.my/hpanews/




======================================

Panduan/Petua/Artikel Berkaitan VCO Tulisan Tn Haji Ismail, Pengarah Urusan HPA


LDL penyebab sakit jantung.

LDL dikenali sebagai kolestrol buruk yang boleh menyebabkan berlakunya ketersumbatan dalam arteri darah terutama di jantung. Biasanya LDL di kurangkan dengan peningkatan HDL . Banyak herba dalam HPA yang berfungsi bagi mengurangi LDL iaitu omega 3 soft gel,VCO soft gel dan Minyak zaitun Soft . Pengambilan mestilah istiqamah dengan setiap jenis tidak kurang dari dos 2×3 sehari.

Minyak ikan yang mengandungi omega 3 yang tinggi sangat berkesan sama ada dalam bentuk soft gel ataupun kapsul. Jika disinergikan dengan herba tuju angin kapsul ia menjadi lebih berkesan. Salah satu tanda LDL yang tinggi seseorang itu menjadi cepat marah dan berlakunya penyakit darah tinggi.

Terjadinya plak di gigi juga sebagai petanda terbentuknya penompokan plak dijantung akibat dari LDL yang terlalu tinggi.


VCO untuk berat badan yang ideal.

Memang benar vco sangat baik untuk masalah pencernaan terutama kanak-kanak dan masalah Tairoid yang biasa berlaku pada orang dewasa.Kedua masalah ini boleh menyebabkan berlakunya gejala kurus dan keadaan ini diatasi dengan VCO.

Bagi mereka yang sehat tetapi mempunyai berat badan yang berlebihan vco bertindak mengurangi LDL dan lemak badan .Ini menjadikan berat badan sesaorang itu ideal disamping membuang selulit pada tubuh.Jangan bimbang mengambil minyak kelapa dara hpa kerana disamping itu ianya sangat baik untuk mengelak berlakunya penyakit kardiovaskular.(jantung dan darah tinggi). InsyaAllah

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...