Sunday, July 25, 2010

Membuat website sendiri - langkah-langkah penting

Membuat website sendiri terdiri daripada 3 langkah utama yang perlu dilalui. Jangan bimbang jika janggal pada percubaan pertama untuk membuat website sendiri . 3 langkah tersebut ialah membina laman web di PC atau laptop, kemudian membeli web hosting dan domain dan seterusnya upload laman web yang dibina daripada PC atau laptop ke web hosting.

Langkah pertama membuat website sendiri memerlukan kita download perisian NVU dan mula membina atau design laman web kita di PC atau laptop. Gunakan sepenuhnya panduan PER.CUMA video bahasa melayu yang disediakan di http://www.lifeinfreedom.ws .

Langkah kedua membuat website sendiri ialah membeli webhosting beserta dengan domain name . Jangan bimbang, tak mahal pun, paling murah boleh dapat dalam RM45 untuk setahun !

Langkah terakhir membuat website sendiri ialah untuk upload laman web kita dari PC atau Laptop ke web hosting supaya mereka yang ada internet access dapat tengok laman web kita.

Di atas adalah secara ringkas langkah membuat website sendiri . Untuk lebih details , panduan PER.CUMA video bahasa melayu, sila ke link yang diberi diatas.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...